måndag 7 maj 2012

Snittblommor

Hösten 2010 gjorde jag ett avbrott i min vardag och jobb. Jag gav mig in i snittblommornar värld och gick floristutbildningen, 20 veckors grundutbildning. Det var underbart att få komma "bort" och syssla med något jag älskar, men samtidigt jobbigt för jag bodde borta från min familj på veckorna. Skolan var 15 mil bort från mig, i vännäs. Lite tur att jag gick utbildningen då för efter det lades skolan ner och jag såg just att den utbildningen finns bara i sthlm och gbg nu. Lite kul skulle det vara att gå fortättningsutbildningen men så långt bort från familjen vill jag inte fara. Och ekonomin skulle nog inte gå ihop heller... Nu har jag inte sysslat med blommor sen dess så jag är nog ganska ringrostig men jag har ju många bilder från den tiden jag kan inspireras av. Visar bara en liiiiten del av allt som jag gjort under den tiden.




















3 kommentarer:

  1. Du är verkligen superduktig på att binda blommor, jag var också festad ett tag att gå floristutbildningen men det blev aldrig så.
    Underbara buketter du visar!
    Ha en fin helg!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  2. Tycker att de är jääääääättefina, duktiga du <3

    SvaraRadera