onsdag 18 april 2012

Vart tog du vägen?

Våren kom..och for lika fort. Typiskt aprilväder. Det var så underbart i fredags, solen värmde och jag krattade bort allt gammalt gral ur rabatterna.

Under allt visset fjolårsgräs kikade krokusar fram.




Tulpanerna har fått gröna blad




Och det verkar finnas liv i kaprifolen jag planterade i höstas :)




Påskliljorna kikar fram...



Tuktade dekorationspinnar som stått ute i vinter.


Jag har även sått fler frön. Nu har jag tomater, klockranka och tre kryddor- basilika, timjan och persilja på förkultivering. Pelargonerna är omplanterade och verkar ta sig fint.

Det känns så roligt att våren är.. nä, VAR på väg...

Nu ser det ut såhär......:(((


1 kommentar:

  1. Hej Karina!
    Tack för kommentaren på min blogg. Vilken tur att du kommenterade för då hittade jag till dig också:-). Vilka fina vårbilder du har! Den sista bilden känner jag igen också tyvärr. Vi hade så i helgen och det finns tydligen risk för mer snö imorgon:-( När jag läste lite i din blogg så hittade jag förresten en sak till vi har gemensamt (förutom trädgård och bloggande) Vår lilla kille "fyllde" 6 månader idag, så han är väl drygt två månader yngre än din då:-)
    Hoppas du får en fin helg och att våren kommer tillbaka snart igen!
    Hälsn. Nora

    SvaraRadera