onsdag 25 april 2012

Tillbakablick och växthusdrömmar!

För nästan exakt ett år sedan, den 27 april, såg det ut såhär utanför oss...snöfritt :) Men den här våren ligger fortfarande mycket snö kvar


Utanför vårt hus hade vi 6 stycken stora, gamla björkar som börjat gjort sitt, så vi sågade ner 2 stycken. Vi tänkte ta ner nån i taget bara, det blir väldigt tråkigt och kalt utan, men tyvärr nödvändigt:(
Jag vet fortfarande inte vad eller vart jag ska plantera där i stället. Jag är rädd att björkarna som är kvar tar upp allt vatten och näring om jag föröker plantera något annat..Eller?



Och vi höll på renovera köket så det såg ut såhär vid just denna tidpunkt förra året:


Vi höll på med kökrenoveringen hela sommaren (roligare saker kan man ju göra..) men vid augusti 2011 var det äntligen klart.

Den här våren blir det inga inomhusrenoveringsprojekt (tror jag...?!) men desto mer utomhus. Vi måste måla vårt hus som börjar bli rosa, och jag har gått och köpt ett växthus. Tjihoo! Men innan växthuset är på plats så är det ganska mycket grävning och anrdra förberedelser innan det står på plats. Sånt där tråkigt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar