tisdag 28 augusti 2012

Slut på sommaren?!

Nu har en sommar gått mig förbi igen. Det går alltid lika fort, och kort är den också...och visst kan man säga att den regnat bort också... Men jag gillar hösten så den är välkommen. Jag var nyss ut till växthuset och det är 11 grader därinne, 28 augusti...Brr...Kan man ha så kallt i växthuset? mina tomater kommer nog att förbli gröna i år också, fast jag nu har ett större växthus. Jag är väldigt växthusnybörjare så i sommar har växterna därinne dragit på sig allmöjlig ohyra..Gråmögel, nånting som fick tomaterna att börja ruttna och gurkplanterna fick efter dom gett oss en gurka lus...Suck! vad trist! Men, men, nya tag nästa sommar igen så kanske jag blir bättre på att upptäcka i tid och göra något åt saken (och bättre på att vattna regelbundet..) En riktig växtsommar har det varit för rabatterna och alla växter har verkligen trivts! Nyplanterade rabatten och träden har växt så det knakat. Och gräsmattan också...inte lika kul att få tillbringa halva sommaren på gräsklipparen :(


Golvet i växthuset står utanför och väntar. Senare i höst får vi ta oss tid att lägga in marksten.
 

Och så här såg den nyanlagda rabatten ut i våras:


Nu ser det ut såhär:
 
 
 
Och lite blandade bilder från min trädgård, augusti:
 








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar